Το 1982 δυο φίλοι, ο Bill Stealey και ο Sid Meier, ιδρύουν μια εταιρεία ανάπτυξης και έκδοσης βίντεο παιχνιδιών με το όνομα MicroProse Software. Και οι 2 μοιράζονταν το ίδιο πάθος. Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Ο Meier αναλαμβάνει την ανάπτυξη των παιχνιδιών και ο Stealey την διοίκηση και το μάρκετινγκ της εταιρείας.

Sid Meier και Bill Stealey

Ξεκινάμε με παιχνίδια εξομοίωσης!
Τα πρώτα χρόνια η εταιρεία επικεντρώνεται σε προσομοιωτές πτήσης και παιχνίδια στρατηγικής σε 8bit υπολογιστές, όπως Commodore 64, Apple II και Atari. Μερικοί τίτλοι εποχής είναι οι Spitfire Ace, Hellcat Ace, Solo Flight, NATO Commander.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80 η βιομηχανία υπολογιστών περνάει στους 16bit επεξεργαστές και η MicroProse ξεκινά να υποστηρίζει τους IBM συμβατούς και τους νέους home micros που βασίζονται στον Motorola 68000, Amiga και Atari ST. Το 1988, αγοράζει από την British Telecom την Telecomsoft και μαζί μ αυτήν και τις επωνυμίες Firebird και Rainbird, αγγλικές εταιρείες παραγωγής παιχνιδιών τόσο για 8bit όσο και 16bit μηχανήματα. Μερικούς από τους καλύτερους τίτλους που κυκλοφόρησε στο δεύτερο μισό του ’80 είναι οι Silent Service, F-15 Strike Eagle I και II, Gunship, Times of Lore, Airborne Ranger, Sid Meier’s Pirates!, F-19 Stealth Fighter, M1 Tank Platoon, Sword of the Samurai.

Προσπάθεια για αλλαγή!
Αρχές 1990 η MicroProse προσπαθεί να διαφοροποιηθεί από το μέχρι πρότινος είδος παιχνιδιών που κυκλοφορεί (simulators, strategy) και δημιουργεί 2 εταιρείες, την MicroStyle στην Αγγλία και την MicroPlay στις ΗΠΑ. Αυτές βγάζουν στην αγορά διαφορετικά είδη παιχνιδιών όπως τα Midwinter, RVF Honda, Rick Dangerous, Oriental Games (3rd-Person Action), Xenophobe (Side-Scrolling Action), XF5700 Mantis Experimental Fighter (1st-Person Action), Elite Plus (VGA Remake).

Ταυτόχρονα επενδύει αρκετά χρήματα στη ανάπτυξη μιας adventure engine και δημιουργεί και τμήμα arcade . Τελικά και οι 2 αυτές επενδύσεις αποτυγχάνουν. Το arcade τμήμα κυκλοφορεί μόλις 2 παιχνίδια, τα F-15 Strike Eagle The Arcade Game και το Battle of the Solar System (B.O.T.S.S.). Και τα 2 παιχνίδια βασίζονταν σε high-end 3D γραφικά (για την εποχή) αλλά δεν καταφέρνουν να γίνουν δημοφιλή εξαιτίας του ότι ήταν πολύ διαφορετικά στη λειτουργία τους σε σχέση με άλλα υπάρχοντα συστήματα. Επίσης θα κυκλοφορήσει και 3 παιχνίδια με βάση τη νέα μηχανή adventure, τα Rex Nebular and the Cosmic Gender Bender, Return of the Phantom και Dragonsphere, πριν την πουλήσει στην Sanctuary Woods. Τα γεγονότα αυτά συνέβαλαν αργότερα στην οικονομική κρίση της εταιρείας και τελικά στην εξαγορά της από την Spectrum HoloByte.

Η στρατηγική αποδίδει καρπούς!
Ωστόσο το 1990 – ‘91 αποτελεί σταθμό στην ιστορία της MicroProse. Φέρνει στην αγορά δυο παιχνίδια, πρώτα το Sid Meier’s Railroad Tycoon και μετά το Sid Meier’s Civilization, το ένα καλύτερο από το άλλο. Κυκλοφορούν σε πολλά συστήματα (Amiga, Atari, PC, Macintosh, PC-98) και γρήγορα γίνονται από τα καλύτερα σε πωλήσεις παιχνίδια στρατηγικής όλων των εποχών. Το Railroad Tycoon αποτελεί το πρώτο μη καταστρεπτικό god game της εταιρείας. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να γίνετε πρόεδρος ή πρωθυπουργός φτιάχνοντας περιουσία με την κατασκευή και επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου σας και τη σωστή διαχείριση της εταιρείας σας.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacy Policy.

Στο μεταξύ ο Meier πουλάει στον Stealey το μερίδιο του στην εταιρεία και γίνετε ανεξάρτητος παραγωγός αλλά συνεχίζει να εργάζεται αποκλειστικά για την MicroProse. Τον περισσότερο χρόνο του δουλεύει πάνω στο νέο του παιχνίδι, το Civilization. Πρόκειται για ένα παιχνίδι στρατηγικής turn-based. Σκοπός του παιχνιδιού είναι “να χτίσετε μια αυτοκρατορία που θα αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου”. Το Civilization έγινε ένα από τα ποιο δημοφιλή παιχνίδια στρατηγικής όλων των εποχών με πιστούς μέχρι σήμερα οπαδούς.

Άλλοι τίτλοι εκείνης της εποχή είναι τα Space 1889, World Circuit, Silent Service II, Gunship 2000, David Leadbetter’s Greens, Knights of the Sky, Flames of Freedom, Darklands, The Legacy: Realm of Terror, F-15 Strike Eagle III, B-17 Flying Fortress.

Η αρχή του τέλους…
Το 1993 η εταιρεία έχει πολλά χρέη. Από τον φόβο μην πέσει σε λάθος χέρια (βλέπε τράπεζες) ο Stealey πλησιάζει τον Gilman Louie, πρόεδρο της Spectrum Holobyte, και του ζητάει να αγοράσει αυτός την εταιρεία. Πλέον η MicroProse Software θα συνεχίσει να λειτουργεί ως ανεξάρτητη θυγατρική εταιρεία της Spectrum Holobyte μέχρι το 1996. Μετά την εξαγορά κλείνει 2 θυγατρικές της στην Αγγλία και απολύει πάνω από 40 υπαλλήλους στα κεντρικά της γραφεία στην πόλη Chipping Sodbury. Το 1994 ο Stealey πουλάει το μερίδιο του στην HoloByte, αποχωρεί και ιδρύει μια νέα εταιρεία με το όνομα Interactive Magic.
Παρά τις περικοπές καταφέρνει και βγάζει στην κυκλοφορία αρκετά παιχνίδια, μεταξύ αυτών τα Top Gun, Magic: The Gathering, Star Trek: The Next Generation, MechWarrior και το UFO: Enemy Unknown. Το τελευταίο γίνετε μεγάλη επιτυχία και η εταιρεία μάλιστα θα κυκλοφορήσει αργότερα και συνέχειες του.

Το 1996 αγοράζει την εταιρεία Simtex. Η συγκεκριμένη κρύβεται πίσω από αρκετές επιτυχίες της MicroProse όπως τα Master of Orion και Master of Magic. Την ίδια χρονιά η HoloByte ξεκινάει απολύσεις προσωπικού στην MicroProse με σκοπό να μειώσει τα λειτουργικά της έξοδα. Αμέσως μετά θα ενοποιήσει το σύνολο των τίτλων της υπό το εμπορικό σήμα της MicroProse και ουσιαστικά μετονομάζεται και η ίδια σε MicroProse. Μετά την περικοπή προσωπικού ο Sid Meier μαζί με τους Jeff Briggs και Brian Reynolds (σχεδιαστές παιχνιδιών) αποχωρούν και ιδρύουν μια νέα εταιρεία με το όνομα Firaxis Games. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά η εταιρεία συνεχίζει να χάνει προσωπικό. Ένας βασικός πυρήνας υπαλλήλων που αποτελείτε από καλλιτέχνες, σχεδιαστές και προγραμματιστές αφήνουν την MicroProse UK στην Αγγλία και προσχωρούν στην Psygnosis. Μάλιστα η Psygnosis ανοίγει γραφεία πολύ κοντά σε αυτά της MicroProse ώστε να προσελκύσει πρώην υπαλλήλους της.
Το Οκτώβριο του ΄97 ανακοινώνεται συγχώνευση με την GT Interactive αλλά τελικά τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους η τελευταία αποφασίζει να μην προχωρήσει στην συγχώνευση επειδή κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι η οικονομική κατάσταση της MicroProse ήταν χειρότερη από την αναμενόμενη. Η επίσημη θέση των 2 εταιρειών ήταν ότι απλά η στιγμή (timing) δεν ήταν η σωστή. Μετά από αυτό η μετοχή της MicroProse κατρακυλά στα 2,31$, από τα 7$ του Οκτώβριου. Τον Ιούνιο του ’98 κλείνει το γραφείο της στο Ώστιν του Τέξας και απολύει 35 υπαλλήλους. Ουσιαστικά πρόκειται για την πρώην SimTex.

…και η αυλαία πέφτει
Τον Αύγουστο του ’98 η Hasbro Interactive προσφέρει 70 εκ. δολάρια για την εξαγορά όλων των μετοχών της MicroProse στην τιμή των 6$ ανά μετοχή. Η συμφωνία ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο και οι δύο εταιρείες συγχωνεύονται. Τη συγκεκριμένη στιγμή η MicroProse είχε 343 υπαλλήλους σε τέσσερις διαφορετικές τοποθεσίες, σε ΗΠΑ και Αγγλία, με συνολικό κόστος 20 εκ. δολαρίων το χρόνο. Τον Δεκέμβριο κυκλοφορεί το Falcon 4.0 αλλά απογοητεύει σε πωλήσεις. Μερικοί ακόμη τίτλοι του ’98 είναι οι X-COM: Interceptor, M1 Tank Platoon II, Addiction Pinball.

Μετά από ένα χρόνο, τον Δεκέμβριο του ’99, η Hasbro κλείνει τα γραφεία της πρώην MicroProse σε Alameda και Chapel Hill ακυρώνοντας την ανάπτυξη διαφόρων τίτλων μεταξύ αυτών μιας επανέκδοσης του Combat (1977) της Atari και του X-COM: Genesis το οποίο βασιζόταν σε μια νέα εξολοκλήρου 3d μηχανή.

Τα επόμενα 2 χρόνια η εταιρεία κυκλοφορεί μερικούς μέτριους τίτλους και τον Ιανουάριο του 2001 η γαλλική Infogrames Entertainment αγοράζει την Hasbro Interactive για 100 εκ. δολάρια και μαζί με αυτήν και ότι έχει απομείνει από τη MicroProse.
Το τελευταίο της παιχνίδι είναι το Geoff Crammond’s Grand Prix 4, στα τέλη του 2002.
​Η MicroProse παύει να υπάρχει.

Σας ευχαριστώ που διαβάσατε το άρθρο μου! Αν σας άρεσε κοινοποιήστε το ή γράψτε τα σχόλια σας!

Share This Story, Choose Your Platform!